Kontrowersyjne kampanie społeczne

Nadal nie milkną głosy oburzenia/zachwytu wywołanego kampanią “Nie odkładaj macierzyństwa na potem”, o której pisałam. Pojawiło się sporo przeróbek i parodii, również w wydaniu celebrytów
Jest więc klikalność, jest szum. Na ogół jednak od tego się w ciążę nie zachodzi, trudno więc uznać to za wyznacznik sukcesu kampanii. Jeśli fundacja stojąca za tą kampanią chce nie tylko stygmatyzowania kobiet, chciałaby natomiast zwrócić uwagę na ew. problemy z późnym macierzyństwem, powinna zadbać o poprawę edukacji seksualnej, gdzie młodzi ludzie płci obojga dowiadują się o funkcjonowaniu ich organizmów, również o zmianach zachodzących z wiekiem w tychże organizmach. No ale temat edukacji seksualnej jest taaaki kontrowersyjny, lepiej go nie ruszać, bo jeszcze można zostać posądzonym o jakieś antypaństwowe zapędy. 

Lubię niebanalne kampanie społeczne; nie zawsze im bardziej kontrowersyjne, tym lepsze, jednak te przyciągające uwagę bywają skuteczniejsze. 

Oto kilka z moich ulubionych:

Temat mi bliski, czyli pierwsza pomoc. Bo KAŻDY powinien znać podstawy.

Super Sexy CPR (czyli ABC, podstawy pierwszej pomocy, resuscytacja krążeniowo-oddechowa. Nie jestem zwolenniczką wykorzystywania nagości w absolutnie wszystkich reklamach, jednak w tym wypadku wybaczam 😉 )


I rekoczyn Heimlicha:



Wiedzieliście, że kultowy utwór Bee Gees Stayin Alive idealnie współgra z tempem wykonywania ucisków klatki piersiowej poszkodowanego? Kampania British Heart Foundation promuje Hands only CPR (ponieważ samymi uciśnieciami klatki można sporo zdziałać; kampania skierowana zwłaszcza do tych, co to się “brzydzą”). Poza dobrą muzyką również genialny klimat i aktorstwo – kampania jest gangsterska, w roli głównej Vinnie Jones, znany m.in. z filmu “Przekręt”


Jest też wersja dziecięca, z minigangsterami ^^


A skoro gangsterskie klimaty, to oczywiście wspaniała polska produkcja – Mafia dla psa, www.siepomaga.pl/dlapsa. Wykpiwa przy okazji te sztampowe akcje, na które mało kto zwraca uwagę. Plus życiowa rola Piotra Cyrwusa!


Czytanie jest do dupy: 


Plus:

Fundacja Rak’n’Roll o raku prostaty:



Indyjska kampania Don’t talk while he/she drives

Dama Pik